Organizacijos mikroklimatas: kaip tai keičia jūsų komandos darbą?

Organizacijos mikroklimatas. Trumpos apklausos gali parodyti, ar komandoje šiuo metu vyrauja stresas ar pasitenkinimas. Tačiau norint tikrai suprasti darbuotojų patirtį organizacijose, reikia analizuoti detaliau ir giliau. Todėl reikia atidžiai klausytis, ką kalba darbuotojai, kaip jie jaučiasi įvairiose situacijose, išklausyti jų nuoširdžių atsiliepimų. Labai daug atsakymų gali suteikti organizacijos mikroklimato tyrimas.

Organizacijos mikroklimatas

Organizacijos mikroklimatas

Kas svarbu matuojant organizacinį mikroklimatą?

Turite atkreipti dėmesį į klausimus, kuriuos pateikiate apklausose darbuotojams. Atsakymas į klausimą gali pasakyti labai daug arba nieko, jei klausimas netinkamai suformuluotas. Pavyzdžiui, klausimas „Kaip šiandien jautiesi?“ dažniausiai duos tik trumpą atsakymą “gerai”, “puikiai”, “blogai” ir pan. Bet klausimas „Kuri šios savaitės akimirka suteikė daugiausiai energijos?“ – leidžia suprasti, kas turi įtakos jūsų darbuotojų nuotaikai, gerai savijautai ir jų efektyvumui.

Sutelkę dėmesį trumpus darbuotojų pasakojimus, pastebėsite tikras problemas. Kai darbuotojas pamini klaidą įrankyje, žinote, kad metas patikrinti sistemas. Kai kas nors pagiria vadovo vadovavimo įgūdžius, matote kad gerą vadovavimo pavyzdį. Šie pasakojimai laikui bėgant formuoja organizacijos prioritetus.

Stebėkite, analizuokite ir lyginkite

Tikras darbuotojų įsitraukimas dažnai slypi detalėse. Todėl svarbu fiksuoti:

  • atsakymų į neformalios apklausos dažnumą;
  • veiklą komandos pokalbių kanaluose;
  • pasikartojančius atsiliepimus apie tuos pačius sunkumus ar pergales.

Jei darbuotojai nuolat skundžiasi dėl per ilgo stand‑up susitikimo, jį sutrumpinkite. Jei daug kas giria trumpą „ačiū“ laiškelį, tokius padėkos gestus skatinkite dažniau. Tokie momentai parodo, kas kelia nuotaiką, ir kas ją numuša.

Žinoma, nereikėtų nueiti prie kraštutinumų ir vieną skundą paversti visos organizacijos problema, ar dažnai girdimą apgyrimą laikyti savaime suprantamu. Labai svarbu matyti pilną vaizdą, pasikartojamumą bei tendencijas.

Siekite atsiliepimus su realiais rezultatais

Kad ir kokius skaičius gautumėte apklausose, jie nebus itin naudingi, jei jų nesusiesite su rezultatais. Pavyzdžiui suderinkite atsiliepimus su:

  • darbuotojų kaitos rodikliais;
  • laiku nuo skelbimo iki pozicijos užpildymo;
  • klientų pasitenkinimo indekso pokyčiais;
  • projektų užbaigimo terminais.

Kai matysite, kad komandos, kurios sako „jaučiamės išgirstos“, užduotis atlieka greičiau, galėsite pateikti vadovybei aiškią rekomendaciją – investuokite į atvirą grįžtamąjį ryšį. Taip darbuotojų patirties vertinimas tampa strategine priemone, o ne vien tik HR formalumu.

Veikite greitai ir atvirai

Norėdami sulaukti darbuotojų susidomėjimo ir įsitraukimo, naudokite modernias ir šiuolaiškas priemones – online darbuotojų vertinimo platformas. Rodykite darbuotojus bendrus vertinimų rodiklius, kad jie matytų kaip keičiasi organizacinis klimatas. Nurodykite, kokie pakeitimai buvo atlikti, kalbant apie darbuotojų atsiliepimus ir grįžtamąjį ryšį, ir kaip jie prisidėjo prie bendros geresnės bei atviresnės organizacinės kultūros kūrimo.

Kai vykdote apklausas, rezultatus pateikite kaip įmanoma greičiau, kad apklausose buvę klausimai neprarastų aktualumo. Jei apklausose pastebėjote aiškų kažkurios problemos pasikartojamumą, nedelsiant ją spręskite, pvz.: darbuotojai pateikia atsiliepimą, jog kasdieniniai 15 min stand-up susitikimai yra per ilgi ir didžioji laiko dalis skiriama smulkmenoms, kurios aktualios tik mažajai daliai dalyvių. Pasitarkite su vadovais ir bendru sutarimu keiskite situaciją.

Greita reakcija rodo komandai, kad jūs vertiname jų atsiliepimus. Jie mato: „Jie išgirdo mus ir ėmėsi veiksmų.“ Tai skatina atvirumą ir nuoširdesnį grįžtamąjį ryšį kitą kartą.

Palaikykite nuolatinį dialogą

Geriausias darbuotojų patirties vertinimas – nuolatinis dialogas. Todėl skatinkite vadovus:

  • reguliariai susitikti su įvairiais komandos lygmenimis;
  • viešai padėkoti už gerą idėją;
  • suktis „komandos balso“ vaidmeniui kiekviename susitikime.

Toks nenutrūkstantis dialogas paverčia atsiliepimus kasdienybe. Idėjos atsiranda čia ir dabar. Ir tai padeda jums išlikti lankstiems ir operatyviems.

Sąžinigas elgesys ir pagarba darbuotojams – darbuotojų pasitenkinimo darbu ir įsitraukimo pamatas

Organizacijos mikroklimatas daro tiesioginę įtaką komandos efektyvumui ir darbuotojų įsitraukimui. Vertingiausios įžvalgos slypi ne skaičiuose, o darbuotojų pasakojimuose, emocijose ir pasikartojančiuose atsiliepimuose. Labai svarbu girdėti savo darbuotojus ir palaikyti nuolatinį dialogą. Taip pat svarbu greitai reaguoti į pasikartojančius atsiliepimus, bei daryti veiksmus, kurie keičia situaciją. Tokiu būdu darbuotojai pamatys, jog jums tikrai rūpi, kaip darbuotojai jaučiasi ir kas jiems svarbu. Turėdami darbuotojų pasitikėjimą, kartu stiprinsite ir jų įsitraukimą bei gerinsite organizacinį mikroklimatą. Perprasite principus, kaip komandą paruošti lyderystei.

SEO straipsnių talpinimas